Arn - ett pekoral?

Tydligen så slits Arn i skrivande stund i stycken av diverse filmkritiker landet över. GP, SvD, DN, HD ... Ja, det är bara några av tidningarna som helt eller nästan helt sågat filmstackarn.
Och ja, blir man förvånad? Nej. Det är klart att kritikerna tar sin chans att skriftligt döda det dyraste filmprojektet i Sverige någonsin. Det är klart att de hämnas på Guillou på det enda sättet de kan, efter att ha hört hans redan berömda citat "Det här är på riktigt. Det är en stor lättnad med tanke på alla tidigare misslyckade försök i den historiska genren, inklusive Ingmar Bergmans 'Det sjunde inseglet'."

Haha. Tillåt mig hånle, herr Guillou.
Nåväl. Jag är förberedd på en kalkonrulle i och med Arn, precis som de eminenta filmkritikerna landet över. Jag har förberett mig på 2007 års upplaga av Tre solar. På ett ungefär. I själva verket gav GP Arn 1/5 i betyg, och Tre solar 2/5. Kan vi dra slutsatsen att Arn bara är hälften så bra som Hoberts episka mästerverk?

Trots allt så lär den riktiga publiken se filmen med liv och lust. Jag hoppas verkligen inte att den floppar, hur som helst. Ett 210-miljonersprojekt måste gå bra. Och tänk, vad pinsamt för filmsverige om den blir smutskastad utomlands. Jag vill helst inte tänka tanken.
Enligt uppgift från alla möjliga håll och kanter så måste en miljon människor se Arn på bio för att den ska gå med vinst. Är det möjligt tror ni? Ska ni se den? Själv måste jag nog bli släpad i marken efter häst och vagn för att ta mig in i biosalongen. Och så vill slippa betala själv. Ska jag, så ska jag bli bjuden. Helst.

Kommentarer
Postat av: lovingnurse

nej faktiskt inte. jag gillar inte grafiken och så. men första spelet är massa kul :D

2007-12-20 @ 17:20:30
URL: http://lovingnurse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0