Ett trevligt stenansikte.

image12
Här ser han faktiskt ut som 53 ...

New York-sonen Denzel Washington fyller 53. Kan ni tänka er det? Han är lika gammal som Jerry Seinfeld. Man kan inte tro att någon av dem är bara något decennium från pensionen.

Denzel Washington är en sån där typisk fackskådis. En stabil en, med ett enda ansikte, som får spela samma roll om och om igen. Och han gör det bra. Han gör ofta en av de största rollerna, och alla vet vem han är. Ändå är det bara samma jämt. Den trötta agenten som måste ge sig ut och rädda världen. Lite som Bruce Willis, fast skillnaden är att Denzel Washington är svart, och dessutom avgudar jag Bruce Willis. Denzel Washington är för mig trevlig, men inget helgon. Fast han har ju vunnit två Oscars. Och han ligger bland de första inlagda skådisarna på imdb. Det är väl inte fy skam, ändå.

Enligt filmtipset.se har jag sett fem av hans 47 filmer. Herregud, jag trodde att jag sett så många fler! Kanske räcker det med att ha sett trailern för en av hans filmer för att det ska kännas som om man sett den. Någonting sådant måste det ju vara, jag kan inte riktigt förklara det annars.
Fem filmer. Det är en fyra och fyra treor. Filmerna är Man on Fire, Remember the Titans, Training Day, Déjà Vu och Inside Man. Fyran gav jag till Man on Fire. Men Denzel är oftast bättre än filmerna han är med i. Och som jag sade, det är samma roll i alla filmer, samma starka pondus och orubbliga stenansikte och charmiga skratt. Inte konstigt att jag trodde att jag sett minst en miljon av hans alster.

Kan man ogilla Denzel Washington? Jag tror inte det. Han är mysgubben som alltid levererar. Men rätta mig gärna om jag har fel.

Bild från Kinowear.

Kommentarer
Postat av: sandra

Svar: I know det känns sjukt ovant att jobba.
Jag är van att vara ledig och hemma och kunna softa och göra vad jag vill.
men det är skönt att tjäna pengar och även att göra något faktiskt.
Kram*

2007-12-29 @ 00:52:40
URL: http://hollywoodah.blogg.se
Postat av: Adam

Denzel må inte vara någon mångfacetterad skådespelare, men fan vad bra han är. Inte många som klarar av att få 2 oskars (training day är den ena).

Kan gott tipsa om American gangster. Skulle tro att han får sin tredje statyett där

2007-12-29 @ 03:08:08
URL: http://ajohan.blogg.se
Postat av: Alvas Pappa

Denzel är riktigt trygg i alla väder. Och heter ett coolt namn!

Men vad jobbigt att han hunnit bli så gammal?! Jag har ju alltid velat bli som han när jag blir vuxen och jag trodde liksom att han skulle fortsätta vara cool 35-åring tills jag också blev det (:

2007-12-29 @ 19:31:53
URL: http://alvaplutten.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0