Jag litar blint på statistik.

Jag har betygsatt 1000 filmer. Eller, om man ska vara petnoga, 1002. Men Garden State fick äran att kröna plats ett tusen i går. Nu är jag i alla fall uppe i fyrsiffrigt. Det känns roligt. Och pirrigt och moget och vuxet och ansvarstagande. Jag har sett på film i 72 dygn, 23 timmar och 57 min. Och då är det inte medräknat de gånger jag sett om filmer (vilket jag har gjort. A lot.) eller tittat på tv-serier. Statistik är fantastiskt, eller hur.

Här är min statistik (vissa filmer har flera genrer):
Drama - 357 st
Romantik - 134 st
Thriller - 254 st
Musikal - 35 st
Äventyr - 148 st
Western - 4 st
Skräck - 94 st
Science fiction - 103 st
Fantasy - 104 st
Mysterium - 65 st
Krig - 20 st
Kortfilm - 52 st
Anime - 11 st
Mini-serie - 2 st
Stumfilm - 2 st
Komedi - 360 st
Roadmovie - 1 st
Dokumentär - 9 st
Animerad - 98 st
Familjefilm - 137 st
Action - 200 st
Kriminalare - 135 st

God! Jag måste verkligen utöka min kunskap vad gäller western, stumfilm och ... roadmovie? Och dokumentär? Jag måste väl för bövelen ha sett fler än nio dokumentärer i mitt liv?

Kommentarer
Postat av: Adam

måste erkänna att jag ska byta garden state mot good luck chuck nu...en timme har gått..lite seg film...orkar inte se något djupt nu på småtimmarna...men fan va söt hon var i hjälmen :p

2007-12-31 @ 01:17:11
URL: http://ajohan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0