Kostymdramat charmade nästan ihjäl mig.

Oooh. Jag tror jag är lite kär. Jag har precis sett första delen av Jane Eyre i SVT. Jane Eyre är en alldeles underbart, fantastiskt romantisk bok som skrevs av Charlotte Brontë under första halvan av 1800-talet. Den har filmatiserats om och om igen under nästan hela 1900-talet och miniserien som visas i SVT just nu är gjord förra året. Och den slog mig med häpnad!
Kvällens tvåtimmarsavsnitt tog faktiskt min Jane-Eyre-på-tv-oskuld, för jag har bara läst boken.
Det började lite segt, men blev sedan roligt, charmigt, romantiskt, spännande, lite läskigt och alldeles, alldeles underbart. Ruth Wilson som spelar Jane Eyre har ett fantastiskt minspel och Toby Stephens (aldrig hört talas om förut, men han spelar i alla fall Mr Rochester) är snygg så det räcker och blir över.

Nästa avsnitt visas på torsdag. Jag längtar redan!

image17

Bild från Telegraph.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0