Resumé av år 2007:s filmer.

Snart är året slut och fastän jag förmodligen har ett par filmer kvar att se innan nyår, så lägger jag nu ut en resumé över det bästa och sämsta som gjordes i år (Resumé av alla filmer jag sett under året över huvud taget kommer senare).
Det ligger inte så många filmer under sämsta-kategorin. Det är helt enkelt för att jag har haft tur och inte sett särskilt mycket dåligt i år. Ni ser ju själv, jag har inte ens några ettor med där. Men oroa er inte, ettor kommer nog i resumén över allt jag har sett i år, oavsett produktionsår. Förmodligen blir den listan lite roligare.
Och ja, siffrorna inom parentes är givetvis mitt betyg på filmerna, på en femgradig skala.

Simply the best ...
Bästa kortfilm: Hotel Chevalier (5)
Bästa animerade: Råttatoille (4)
Bästa drama: The Darjeeling Limited (4)
Bästa komedi: Blades of Glory (4)
Bästa action: Die Hard 4.0 (4)
Bästa kriminalare: Ocean's Thirteen (3)
Bästa romantik: Hotel Chevalier (5)
Bästa science fiction: Sunshine (3)
Bästa fantasy: Shrek den tredje (4)

... and the rest
Sämsta drama: The Number 23 (2)
Sämsta komedi: American Pie 6: Beta House (2)
Sämsta action: Spider-Man 3 (2)
Sämsta kriminalare: Beck - Den japanska shungamålningen (2)
Sämsta science fiction: Spider-Man 3 (2)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0