Jag ska bättra på min Jarmusch-statistik.

Jim Jarmusch. Har faktiskt bara sett en film av honom. Broken Flowers, en helt lysande film som jag kan se hur många gånger som helst. Den är lågmäld, okonventionell och har den skönaste humorn som finns. Borde ha sett mer av Jarmusch egentligen. Annars gillar han, vad jag har förstått, att göra remakes och uppföljare på sina egna filmer? Men vad vet jag, jag har bara sett en som sagt.
Hans kommande film blir en dramathriller vid namn The Limits of Control som utspelas i Spanien. Han har även lyckats knåpa ihop en rätt skön rollista. Medverkar gör Gael García Bernal, Tilda Swinton och inte minst Bill Murray. Bill Murray har aldrig varit så bra som i Broken Flowers. Nåja, det kanske kan diskuteras längre fram, men jag älskar honom verkligen i den filmen. Så ska Bill Murray alltid vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0