Killen med koll.

image111

Josh Brolin fyller 40 och är väl värd att uppmärksamma tycker jag.
Att välja rätt filmer är viktigt, men säkert nog så svårt. Hur lätt kan det vara att bedöma en film bara genom att läsa manuset? Jag menar, flera stycken kända skådespelare tackade nej till rollen som Neo i Matrix innan Stenansiktet Reeves nappade (han hade väl inga pengar). Och filmerna spelade in så sjukt mycket pengar så han blev den bäst betalde skådespelaren det året. Hujedamej.

 

Josh Brolin har mer än ett ansiktsuttryck. Han har dessutom lyckats pricka in fullträff efter fullträff, gång efter annan. Jag säger inte att alla filmer han medverkat i är bra, men hans roller och han är som hand och handske.
Han är med i inte mindre än tre Oscarsnominerade filmer, och det är bara för årets gala. Ingen nominering än så länge, men herregud, killen har ju hela livet på sig. Han är dessutom bra i både Planet Terror och Death Proof, och kickar ass i No Country for Old Men (jag kan inte sluta tjata om den).

 

Har inte alls någon koll på hur han verkar vara som person. Har precis fått upp ögonen för karln. Rysligt stilig är han, det kan man ju konstatera. Eller ja, han ser väldigt amerikansk ut i alla fall.

 

Bild från Nowtoronto.


Kommentarer
Postat av: Adam

en stor mustasch har han också.
föll du på mitt hat över mona sahlin, eller det här med diskriminering?

2008-02-12 @ 23:48:00
URL: http://skjortan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0