Marvin Gaye på film.

image91image92

Jag ska erkänna på en gång. Jag vet ingenting om Marvin Gaye. Så jag ska inte dra någon text om honom, det lämnar jag åt någon annan. Vad jag vet är att det ska göras en film om hans sista år i livet, åren från att hans karriär nått botten, till hans comeback och slutligen hans död. Jesse L Martin, mest känd från Law & Order spelar huvudrollen och James Gandolfini supportar som konsertarrangören Freddy Cousaert.
Filmen kommer förstås heta Sexual Healing och jag tror att med lite smink kommer Jesse L Martin likna Marvin Gaye sjukt mycket. Hans skådespelarprestationer vet jag mindre om, eftersom jag aldrig sett Law & Order. Så där får vi vänta och se.

Bilder från Variety och Whudat.

Kommentarer
Postat av: nster

ser fram mot den, musikbiografier är en bra genre, bird(1988) tex

2008-02-03 @ 19:38:32
URL: http://www.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg
Postat av: Designa din blogg

hej!
Tack för din kommentar!
Att det är lite vitt nedanför, det beror ju på att du har en vit bakgrund på din inläggsrubrik.. om du kikar noga, så ser du ju att du har text i själva rutan som "täcker" inlägget...
Det vita i headern, smälter samman med inläggsrubriken.. så antingen så lägger du inte en liten kantlinje längst ner på din header, eller så ändrar du färg på rubriken...

2008-02-03 @ 21:44:02
URL: http://www.designadinblogg.se
Postat av: 5minutesfame

S/
Klart man kommer tillbaka ;P
Haha, jag är helt såld på listor, någon gång ska jag ha sett alla på deras top250 ^^ Har även en filmlista i boken "101 saker du ska göra innan du dör", och där är det bara tre filmer kvar..

ot/ Vilket efternamn egentligen, man lär ju bli retad en hel del om man heter Gaye..

2008-02-04 @ 00:22:17
URL: http://5minutesfame.blogspot.com
Postat av: Cineast

5: Ja, den boken har jag också. Ska kika efter hur många filmer jag har kvar på den listan ...
Han hette Gay först, men lade till ett E :)

2008-02-04 @ 07:16:50
URL: http://www.cineast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0