Närmar sig manusstrejken en lösning?

image102

Manusstrejken har pågått i tre månader och film- och tv-industrin, samt dess tittare, lider. Jag saknar min favoritserie Dexter och längtar som bara den efter säsong tre. Det lär dröja. Men finns det överhuvudtaget någon ljusning på den svarta Hollywoodhimlen?

Kanske? Marvel Studios och WGA har kommit överens om att Marvel kan sätta sina manusförfattare i arbete. Marvel har massor av filmer på gång, däribland Iron Man och The Incredible Hulk som båda har premiär till sommaren, samt Captain America, Thor, Ant-Man, The Avengers och möjligtvis en spin-off på Spider-Man i form av en film om Venom.

Kul att någonting kan skapas därborta i Amerikat. Synd att det är Marvel bara. I alla fall så tycker jag det. Jag ser inte fram emot något som kommer därifrån för tillfället, trots att flera projekt innehåller alla möjliga små och stora stjärnor (som om det skulle avgöra saken egentligen ...). Men jag menar, Ed Norton, Liv Tyler, William Hurt ... jag borde vara glad över att det händer något. Kanske är jag helt enkelt jävligt less på superhjältefilmer. Dessutom så gör jag inte annat än längtar efter min älskade Dexter just nu.

Bild från Moviegod.

Kommentarer
Postat av: Adam

lilla fröken, det är ju så att man blir kär i dig =)

däremot vet ju jag redan vilken film som är din absoluta favvo..du och jag har ju samma som du kanske minns ;) ska väl inte skriva ut vilken ifall det skulle avslöja dig...

2008-02-04 @ 17:46:36
URL: http://ajohan.blogg.se
Postat av: tappade vantar

Jag saknar Scrubs. Så det är tur att man kan se repriser dagligen.

2008-02-04 @ 22:30:02
URL: http://tappadevantar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0