Biopremiärer i februari.

1/2 - Lust, Caution
1/2 - Charlie Wilson's War
1/2 - Alvin och gänget
1/2 - Meet the Spartans
6/2 - Coraline
8/2 - De glömda själarnas ö
8/2 - Familjen Savage
8/2 - Cloverfield
8/2 - The Hottie and the Nottie
8/2 - The Accidental Husband
8/2 - Fool's Gold
8/2 - Definitely, Maybe
15/2 - My Kid Could Paint That
15/2 - Utlämnad
21/2 - Vantage Point
22/2 - Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street
22/2 - Jumper
22/2 - Morgan Pålsson - världsreporter
22/2 - Be Kind Rewind
29/2 - No Country for Old Men
29/2 - Himlens hjärta
29/2 - Den andra systern Boleyn

Februari bjuder på nästan dubbelt så många biopremiärer som januari. Men den innehåller också en hel del som i alla fall jag inte har hört talas om. Klart är att jag i februari förmodligen kommer gå på bio minst ett par gånger, till skillnad mot för i januari (jag ska i och för sig se Juno på bio på torsdag, men ändå).

Lust, Caution är en film från Taiwan som jag är rätt nyfiken på. Den har fått finfina betyg på imdb och enligt erfarenhet vet jag att den asiatiska filmindustrin brukar lyckas ganska bra med sina kärlekshistorier.
Coraline är en animerad historia som verkar ganska gullig. Kan vara något om man vill se mer animerat.
Familjen Savage är ett självklart val för mig. Laura Linney är Oscarsnominerad, så den går in under mitt tematittande just nu.
Sugen på katastroffilm? Då kanske Cloverfield passar. Jag hade tänkt se den i alla fall. Bara för att fylla på kvoten av sönderslagna frihetsgudinnor.
My Kid Could Paint That måste vara en av de gulligaste filmtitlarna nånsin. Det är en dokumentär, så kanske ser jag den för att fylla på mitt magra register av dokumentärer.
SJÄLVKLART ska jag se Sweeney Todd på bio. Har sett fram emot den i typ ... hundra år.
Haha, jag älskar filmaffischen till Morgan Pålsson - världsreporter. Eftersom Hipp! Hipp! är precis min humor kommer jag förmodligen se även den på bio.
Bröderna Coens nya, No Country for Old Men får man heller inte missa. Ingår också i mitt tematittande just nu.
Natalie Portman, Scarlett Johansson och Eric Bana i episkt drama? Ehh, ja tack! Den andra systern Boleyn är också självklar för mig. Kan, bara för sakens skull, tillägga att Lily Allens lillebror Alfie medverkar i den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0