Ett av mina hatobjekt har födelsedag.

Blä
Ser ni blicken? Den där bruden är inte pålitlig, det ser man ju.

Mischa Barton fyller 22 idag. Stora tjejen. Etta inte köpa tårta, säger jag bara.
Barton har medverkat i ett antal produktioner, men mest känd är hon som Marissa i O.C. Jag såg första säsongen av O.C. när den kom. Tycker inte om den serien. Allt är så plastigt och fånigt. En serie om rika bortskämda ungar som slåss och hånglar - I just couldn't care less. Och hon gjorde inte serien bättre direkt. Bruden med Jennifer Aniston-frilla och hundvalpsögon, som var typ två meter lång och vägde 30 kilo och inte hade någon personlighet. Inte konstigt att jag slutade se skiten.
Jag har sett ett avsnitt den senaste tiden. Avsnittet där Marissa dör. Hade hört talas om det i förväg och tänkte att jag inte fick missa det. Förmodligen det bästa avsnittet i O.C:s historia, hehe. Ni fattar att jag stör mig på henne va?

Två av hennes filmer har jag sett. Hon var fjorton när hon gjorde dem, och filmerna är Notting Hill och Sjätte Sinnet. Hon var inte särskilt bra i dem heller (hon spelar snorkig barnskådespelerska samt spöke), men förmodligen är de ändå hennes bästa roller.

Jag kan inte skriva så mycket positivt om den här människan. Det finns en massa skådespelare och regissörer som jag älskar och som är helt underbara, men så finns det också några få personer som jag verkligen avskyr. Hon är faktiskt en av dem. Det är bara ... för mycket ... glitter. Fattar ni?
Kanske är jag bara avundsjuk. Fast å andra sidan, vem vill förknippas med en undernärd hundvalp?

Kommentarer
Postat av: Sica

haha, gillar du inte henne? ;) Jag har inget emot hon, tycker hon var bra i O.C, fast å andra sidan gillade ju jag serien också ;p Tycker hon är söt också för den delen! =)

2008-01-24 @ 14:02:25
URL: http://sicastyle.blogg.se
Postat av: Cineast

Svar: Nä ... hon delar pall med Jessica Alba och Keira Knightley i min värld ... :D

2008-01-24 @ 16:58:24
URL: http://www.cineast.blogg.se/
Postat av: Patricia

Håller med om att hon inte är någon skådespelartalang men ändå tyckte jag nog att hon var bäst i OC, tittade sporadiskt på serien men när hon "dog" slutade jag kolla helt.. Slutsats: Med tanke på att hon var "bäst" så säger det allt om hur bra serien var. :)

2008-01-26 @ 14:39:54
URL: http://parris.blogg.se
Postat av: Cineast

Patricia: Så kan det mycket väl vara. Har aldrig tänkt på det på det sättet. :)

2008-01-27 @ 12:22:08
URL: http://www.cineast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0