Jag kan aldrig skriva tillräckligt om denne man.

image84
Kolla blicken. Mystisk!

Christian Bale fyller 34.
Man skulle inte kunna tro att han är en dag över ... 34. Han är ung och vacker, och samtidigt erfaren och klok. Ja, det är vad jag skulle gissa mig till. Eftersom jag aldrig har träffat honom och aldrig kommer träffa honom så vet man ju aldrig. Killen kanske är jättekorkad. Men det tror inte jag.
Christian Bale tog sitt första steg som skådespelare i tv-filmen Anastasia: The Mystery of Anna år 1986. Han var alltså 12 år gammal. Ett år senare spelade han en av huvudrollerna i Mio min Mio. Om jag inte tänker helt fel så fick han sitt stora genombrott i American Psycho.
Jag har sett fem av hans drygt 40 produktioner. Det är Batman Begins, Maskinisten, American Psycho, The Prestige och Mio min Mio. Sedan är han faktiskt den engelska rösten i Det levande slottet, men jag har bara sett den med japanskt tal. Det känns som om jag har sett fler av hans filmer. Förmodligen kommer han bli ett tema senare, så jag kan tematitta på alla hans filmer. Ser fram emot det!

Jag skulle vilja säga att Christian Bale är lite mystisk. Han har en blick som säger "titta, här är jag, en stjärna. Ni tror att ni känner mig men ser ni min blick? Jag har nåt lurt i tankarna och ni vet inte vad jag tänker på". Ungefär så. Det klär honom. Man vet liksom inte så mycket om honom heller. Jag vet att han har en snygg fru och en unge. Jag kan inte riktigt se honom som familjefar, men okej då. En familjefar som spelar Batman och är hur cool som helst. 2000-talets familjefar kanske.

Bild från Kerrymcquaid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0