Jag tycker inte om när allt bara är luddigt. Men ändå.

Apropå remakes.

År 1984 filmatiserades science fiction-boken Dune, med David Lynch som regissör (och Max von Sydow i en roll och Kyle MacLachlan i en! Haha!). Jag har inte sett den, men den sägs vara vacker men dålig. År 2000 gjordes en miniserie och nu sägs det vara en remake på gång. Denna gång är det Peter Berg som vill regissera och om det inte vore för manusstrejken (den satans manusstrejken!) så hade projektet redan varit i full gång.
Så fort manusstrejken är över så sätter arbetet med manuset således igång. Peter Berg ska nämligen regissera en annan film först; Edwin A. Salt, med Tom Cruise i en av rollerna.

Just nu finns inte särskilt mycket information om någon utan filmerna, men båda beräknas än så länge ha premiär år 2010. Håll till godo!

Kommentarer
Postat av: amanda

svar: Aha, va kul :D ehm.. jag vet inte riktigt ;P Har väl varit intresserad i kanske ett år eller så. Men men systemkameran har jag bara fotat sen 9 december =)

2008-01-03 @ 00:26:16
URL: http://aami.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0