Julia Roberts i Charlie Wilson's War.

She's back!

image22

Efter att ha fött tre ungar och tagit det lite halvlugnt sådär är Julia Roberts (äntligen?) tillbaka på filmduken. Finns det någon människa som inte vet vem hon är? Är Julia Roberts en av vår tids största stjärnor (i alla fall inom genren romantisk komedi)? Vissa hatar henne, vissa älskar henne, jag tycker mest att hon är mysig.
I Charlie Wilson's War, som har premiär den 1 februari, spelar hon en guldlockig, elegant brutta med rolig systatsdialekt. Filmen är baserad på en sann historia (aren't they all?) om en kongressledamot från Texas som dödade sin egen karriär under 80-talet genom att bada bubbelbad med två strippor med en förkärlek för kokain. Men vad är inte amerikanska filmer utan en comeback? Nu vill jag ju inte spoliera allting, men nog ska han lyckas räta upp karriären alltid.

Nu var det förvisso inte filmen jag skulle prata om, utan Julia Roberts. Jag är glad över att hon är tillbaka. Det är inne med fyrtioplussare just nu, och dessutom har ingen annan känts riktigt självklar att överta Julia Roberts position i filmvärlden. Hon ser dessutom ut att ha en del att göra framöver ... Smaskens!

Bild från z.about.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0