Vilken är er favoritfilm?

Som ni kunde se i min resumé för år 2007 så var årets bästa filmer (sedda det året, inte gjorda det året) tveklöst Irréversible och Little Children. Annars är jag omåttligt förtjust i Amélie från Montmartre.
Det enda de har gemensamt är att de alla är gjorda under 2000-talet. Två är franska, en är amerikansk. En sägs innehålla ett par av de råaste filmscener som gjorts, en är raktigenom finurlig och vacker men beskylld för att vara glorifierande, en är ett stillsamt drama som behandlar en villaförorts skräck när en pedofil flyttar in i området.
Alla handlar de om kärlek, två av dem också om våld.

image38image36image37

Vilken är er absoluta favoritfilm?

Bilder från Wordpress, Trivialbeing och Impawards.

Kommentarer
Postat av: misia

svar: jaha ok, jag "kan" egenligen inte så mycket heller, omman tänker på det tekniska ;) men jag vet att jag vill ha ett fast + fast bländare.
jo jag har nikon d80 +18-135, fast det växer man ur snabbt, har tröttnade både på kvalitén och blänadren(eftersom att det är 3.5-5.6 och inget av dem är särskilt ljusstarkt)
vilken kamera har du? jobbar din pappa som fotograf :o

2008-01-11 @ 20:37:35
URL: http://misia.blogg.se
Postat av: misia

okok, jag vet faktiskt ingenting om canon men deras objektiv brukar ju vara billigare vilket alltid är bra, om märket är bra förstås ^^
men vad fotar du? 24mm är lite för extremt för mig tror jag, jag fotar inte så mycket landskap men önskar att jag bodde någonstans där det hade varit värt att ha ett..
ok, men min pappa är likadan ^^fast blixten vi hittade laddar i 2 minuter, så nej, jag är inte så nöjd med vad vi hittade aha :D

2008-01-11 @ 20:53:11
URL: http://misia.blogg.se
Postat av: misia

ok :)
usch för nikons blixtar, tycker de är så dyra. för mig iaf..
vart kan man se dina bilder?

2008-01-11 @ 23:08:06
URL: http://misia.blogg.se
Postat av: Adam

men herregud kvinna har du ingen koll på vad du skriver :p absoluta favoritfilmen är Boondock saints...helt underbar film...tror jag sett den 60-talet gånger....and shepherds we shall be...aaah...

föresten....stranger than fiction var bra som fan.hört talas om filmen, inte namnet..var tvungen att se den häromdagen..riktigt bra och maggie gyllenhaal spelade faktiskt rätt bra för omväxlings skull..på tal om maggie gyllenhaal gjorde hon en helt fantastisk film ihop med sin bror... donnie darko...också sett alldeles för många gånger..

är precis hemkommen från en kortkväll på krogen, därför jag skriver mycket och osmammanhängande..
och jag förstod att emelie raggade läsare..haft någon sån innan...tacka vet jag ärliga folk, som du och jag...vi är HÄFTIGA!

2008-01-12 @ 00:52:59
URL: http://ajohan.blogg.se
Postat av: Adam

kameleonter är på tal om det inga trevliga djur...aggresiva något så innerst...försöker du plocka henne så bits hon...fräser och har sig..men vacker att titta på... men å andra sidan, hade jag velat ha något att kela med hade jag köpt en kanin

2008-01-12 @ 00:54:07
URL: http://ajohan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0