Batman är räddad!

När vi ändå är inne på Christian Bale.
Till sommaren har nästa Batmanfilm premiär. Batman Begins var ju riktigt bra, och tog oss bort från 90-talets komiska Batmanfilmer med fult foto och dåliga manus. Istället fick vi se mörker, mörker och åter mörker. Så jävla bra var det. Nu är nästa film på väg, som sagt. The Dark Knight har skrivits och regisserats av samma snubbe som förra gången, Chrostopher Nolan. Man skulle kunna säga att Nolan har räddat Batman från det grälliga och gjort det enbart vackert. Jämför utseendet på Jokern i de olika filmerna, så förstår ni vad jag menar. Jack Nicholson vs. Heath Ledger. Inga fler lila kavajer!

Nu ser jag supermycket fram emot filmen. Christian Bale spelar Batman förstås. Och sedan har vi Heath Ledger (kan imponera), Gary Oldman (JAA!), Maggie Gyllenhaal (Jippi!), Michael Cane (alltid stabil), Eric Roberts (någon att hålla koll på!), Aaron Eckhart (stabil han med) och Morgan Freeman (behöver jag säga någonting?). Och så förstås Cillian Murphy (medverkade i Batman Begins). En imponerande rollista, I must say. Scheisse, vad jag längtar.

Trailern ser ni här.

image11

Bild från imdb.

Kommentarer
Postat av: Alvas Pappa

Hej!

Tack för trevlig kommentar!

När jag kom in här tänkte jag att aha, hit skall jag komma ofta o uppdatera mig på film. Sen insåg jag att det var ca 14 månader sen jag var på bio ):

Men vilket arbete du lägger ner!

GOD JUL!

2007-12-23 @ 17:48:00
URL: http://alvaplutten.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0