Kommer musikal bli på modet när Tim Burton nu äntrar scenen?

image9

Tim Burton jobbar fanimej hela tiden med någonting. Vilken entusiast! Han har en film inrullandes på biograferna världen över. Igen. Med Johnny Depp och Helena Bonham Carter i huvudrollerna. Igen.
Johnny Depp är verkligen Tim Burtons lilla guldgosse. Och Helena Bonham Carter, ja, hon är ju hans fru. Så hon kanske tvingar till sig huvudrollen i alla filmer. Inget sex om jag inte får huvudrollen! Eller nåt sånt. Tim Burton och Helena Bonham Carter är verkligen Hollywoods version av Colin Nutley och Helena Bergström.

Så vad är det han har pillrat ihop nu då? Filmen heter Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street och bygger på en Broadwaymusikal. Så självklart blir det musikal av det hela. Musikal och goth och thriller och drama. Väldigt Tim Burtonigt, såklart! Själv ser jag fram emot filmen väldigt mycket efter att ha snubblat över rollistan. Den är helt enkelt underbar! Förutom de gamla stammisarna så ser vi nämligen bland annat Alan Rickman och Sacha Baron Cohen i stora roller. Det kommer bli helt fantastiskt!

Jag kan knappt bärga mig nu. Uppgifterna går isär lite, men den har premiär i Sverige den 15 eller 22 februari. Har dock hört ryktas om att den går upp i t ex USA redan nu under julhelgen, så då kan man ju få tag på den ... ja, på något annat sätt. Toppen!

Bild från Playbill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0