Polisserie som nästan, nästan är på riktigt.

image3

Tredje Skiftet.

Inatt såg jag klart fjärde säsongen av Tredje Skiftet. Två säsonger återstår. Tredje Skiftet är en serie som på något sätt, vad jag har förstått, har sina rötter i Cityakuten. Tack Gud för att den fick bli en egen serie! Tredje Skiftet är fruktansvärt bra, och handlar om poliser, brandmän, och ambulanssjukvårdare som jobbar kvällsskift i New York. Det mesta utspelas på deras jobb förstås, men deras privatliv är också en stor del av serien. Tittaren får följa många personer, snälla som dumma, och hela serien, speciellt de tre sista säsongerna, är tonsatta med ett fruktansvärt bra soundtrack.

Just på grund av musiken, så finns Tredje Skiftet inte ännu på DVD i Sverige. Det finns att beställa, men det är importerade DVD:er i sådana fall, vilket ju fungerar precis lika bra. Jag har för mig att jag läste någonstans att det var så dyrt att ha all bra musik på DVD, så det tog tid innan det blev av. Förhoppningsvis kommer dock Tredje Skiftet ut i Sverige så småningom också.

Detta är en serie jag absolut vill rekommendera. Säsong fyra är riktigt, riktigt bra. Serien har tidigare gått i kanal 5 och jag ser den för andra gången nu när jag plöjer igenom den framför datorn. Det bästa är nästan att skaparna av serien inte är rädda för att "ta kål" på karaktärer tittarna tycker om, samt att manus och skådespeleri är så bra så man som tittare ofta glömmer bort att det inte är på riktigt. Det var även här, i Tredje Skiftet, som jag hittade en skådis som jag har hållit stenkoll på det senaste året; underbara Kim Raver.

Det finns förstås tråkiga avsnitt längs vägen i den sex säsonger långa serien. Därför blir det fyra Totoro till Tredje Skiftet. En serie som alla borde se.


image2

Bild från Wordpress.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0