Film om Tolstojs sista år.

image143image144
Jorå! Lite mer skägg, så ...

Leo Tolstojs (författare till Krig och fred och Anna Karenina) liv, eller i alla fall en del av det, ska filmatiseras. Eller rättare sagt, filminspelningarna börjar på måndag, men först nu har huvudrollsinnehavarnas namn släppts. Christopher Plummer spelar Leo Tolstoj och Helen Mirren hans fru Sofia.

Filmen heter The Last Station och kommer att utspelas under Tolstojs sista levnadsår. Tidigare har Anthony Hopkins och Meryl Streep varit nämnda att spela rollerna, men av en eller annan anledning (som jag inte känner till och egentligen inte bryr mig om) så har visst Plummer och Mirren blivit tilldelade rollerna istället. Det gör absolut ingenting för mig, jag föredrar båda de två framför Hopkins och Streep, vilka båda känns lite ... trötta. Eller, det känns som om man har sett dem ett par gånger för mycket. Tummen upp för det nya valet av skådespelare!

PS. Det står jämnt i matchen. Inte avgjord än med andra ord. Och vet ni vad? Nu ska jag titta på film! DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0