Superhjältefilm, men med en liten twist?

image154

Ibland undrar man hur skådisar och regissörer hinner göra allt de gör. I Am Legend har knappt hunnit sluta bloggas om men Will Smith har redan tre nya filmer på gång. Nästa är en typisk Will Smith-film som känns lite som en blandning mellan, säg, I, Robot och Hitch. Typ. Faktum är att titeln har nästan exakt samma teckensnitt som I, Robot. Filmen heter Hancock och handlar om en avdankad superhjälte som söker en PR-snubbes hjälp med att hotta upp karriären. Jason Bateman och Charlize Theron backar upp Will Smith.
Filmaffischen är sjukt ful och trailern tråkar ut mig. Men oftast brukar den här sortens filmer ha ett visst underhållningsvärde trots att de inte är särskilt bra, så har man tur funkar den. Bättre än okej skulle jag dock inte gissa på att den är. Ingen är gladare än jag om jag har fel.
18 juli har Hancock premiär.


Kommentarer
Postat av: Simon

verkar bra ju eller iallafall ganska :P Skulle nog vilja lägga till Terminator till dina likelser av denna film ;)

2008-04-29 @ 18:19:17
URL: http://icantcoverwhatiam.blogg.se
Postat av: Cineast

Terminator? Why? WHY?

2008-04-29 @ 23:24:14
URL: http://cineast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0