Alldagligt snygg liksom.

image88
Han är den coola killen, inte fjåset som hänger i armarna.

Åååh, Linus Roache fyller år idag! Jag är lite kär i honom. Fast å andra sidan, vilken skådis är jag inte kär i (förutom Mischa Barton)?

Han är äldre än mina föräldrar (fast inte tillsammans förstås) men det märks inte alls. Han verkar inte ett dugg pappig, fastän filmstatistiken talar lite emot. Jag upptäckte honom i den ganska sexiga 'gayfilmen' Priest, där han spelar en katolsk präst som blir tillsammans med en snubbe och försöker hålla det hemligt. Den är bra, väl värd att se!
I Uppgörelsen spelar han frånvarande sörjande pappa, i Batman Begins är han faktiskt självaste Batmans pappa och i The Forgotten tror jag inte han är en pappa, men jag är inte riktigt säker för jag minns inte hans roll där. Visste inte om hans existens när jag såg den nämligen. Sen var ju filmen inte särskilt bra heller, så det kanske är lite därför också. Ska jag vara ärlig så minns jag ingenting ur den, förutom Julianne Moores röda hår. Men nog om det.

Han är med i flera filmer som ligger i min lista över filmer jag vill se någon gång i framtiden, så klart är att jag kommer se mer av honom. Tur det. Han är så förbenat vacker och duktig så annat vore en skam.

Bild från CinEmotions.

Kommentarer
Postat av: Jocke

"Sjåset" är ju föffan Jimmy McNutty, 3e hårdaste snubben i West Baltimore. Efter Slim Charles och Stringer Bell äger han gatorna...

2008-02-01 @ 23:42:59
URL: http://makearunfortheborder.blogspot.com/
Postat av: Cineast

Jocke: Fjåset skrev jag, inte sjåset! Ååh, jag bryr mig bara om Linus Roache!

2008-02-01 @ 23:44:39
URL: http://www.cineast.blogg.se/
Postat av: jocke

s eller f. Jag e läfpare...

Diggar inte mannens döda ögon. Eller namnet linus. Eller helikopterplattefrippa. Men i övrigt är han ju gorgeous! Varför kör han inte det förbjudna choke-holdet?

2008-02-02 @ 00:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0