Sveriges största(?) + Scorsese = film.

image123
Numera radarpar.

Man kan knappast anklaga Max von Sydow för att vara lat i alla fall. Över 130 filmprojekt har han betat av sedan slutet av 40-talet och karln verkar inte vara på väg att gå i pension än på ett tag. En av hans kommande roller är som läkare på ett mentalsjukhus, i Martin Scorseses nästa film Shutter Island. De andra rollerna är tagna av idel kända skådisar. Leonardo DiCaprio är med förstås, och även Michelle Williams, Mark Ruffalo och Ben Kingsley.

Jag har väl egentligen ingenting dåligt att säga om Scorseses filmer, de brukar i alla fall hålla hög kvalitet rent visuellt och det brukar räcka långt för att charma mig. Men en särskilt intressant regissör tycker jag inte att han är, så än så länge ser jag inte fram emot filmen. Återkommer om ett år så får vi se då! (Påminn mig gärna.)

Bild från The Age.

Kommentarer
Postat av: SOFIA

Svar (ang. simmar tills du svimmar) Varför är jag dubbelmoralisk?

2008-02-27 @ 13:45:37
URL: http://sofiaharenblogg.blogg.se
Postat av: SOFIA

Ursäkta? Förstår inte riktigt vad du pratar om. Kanske en förklaring?

2008-02-27 @ 14:23:29
URL: http://sofiaharenblogg.blogg.se
Postat av: J

Låter intressant, tycker att Scorsesse blandar och ger, har gjort några riktigt brilljanta filmer och andra är medelmåttiga för att inte säga dåliga.

2008-02-27 @ 14:32:43
URL: http://starfield.blogg.se
Postat av: Axel

Har höga förväntningar på filmen. Boken var nämligen riktigt bra.

2008-03-05 @ 16:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0