Westerntemat har inte riktigt tagit sig ännu.

Bestämde för kanske en vecka sedan att nästa tema blir western. Och så ska det ju bli. Grejen är den att jag inte har hunnit komma igång än. Den lediga tid jag har haft vid sidan av antingen 1) skola, eller 2) partaj, har varit 100 % kortfilmer och Vänner-avsnitt. Och fastän det lugnar ner sig lite med skolan till veckan så kommer nog mars bli en bottenmånad när det kommer till sedda långfilmer. För partajen tar ju inte slut. Dessutom har jag en flytt i antågande som nog kommer ta lite tid (men jag klagar inte).

Påbörjade temat igår i alla fall, men hade sovit lite natten innan och det var rätt segt. Inledde westerntemat med Mordet på Jesse James av ynkryggen Robert Ford, vilket påminner mig om att jag i framtiden ska köra ett tema på filmer med roliga/långa/konstiga titlar. Såg 1,5 timme innan jag stängde av. Dels var det sent och jag var trött, dels var filmen långsam (på fel sätt, jag älskar långsamma filmer egentligen) och dels så satt jag bara och störde mig på det undermåliga fotot. Det påminde mig om en b-ig rekonstruktionsdokumentär på Discovery Channel.
Lovar att se klart filmen dock. Med ny energi ikväll eller imorgon. Skam den som ger sig.

Men för i helvete! Nu kom jag ju på att jag har ett osett Lostavsnitt som ligger och väntar. Ååh! Måste plugga först. Sen Lost. Sen western.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0