Bay vill göra det bättre än Polanski.

image130

Många musikvideoregissörer verkar gilla att lägga så mycket pengar som möjligt på tre minuter. Helikoptrar och brudar och dyra instrument för hela slanten är inte så ovanligt när man tänker efter. För tio, femton år sedan var Michael Bay musikvideoregissör. Det märks. Han har fortsatt med helikoptrar och bilkrascher och diverse andra effekter. Stort ska det va, snyggt ska det va, yta ska det va. Kvinnorna i hans filmer är alltid jättevackra när de dör, oavsett om det är 1940-tal och de precis nästan blivit träffade av missiler. Dammet fastnar liksom inte riktigt, för kvinnorna i Michael Bays filmer svettas inte. De blöder gulligt också.
Jaja. Jag låter inte alls bitter eller cynisk eller nånting.

Han har massor av projekt på gång som producent, däribland nyinspelningen av Fåglarna (som jag skrivit lite om tidigare) och när man ändå håller på med nyinspelningar så kan man ju lika gärna fortsätta, eller hur? Nu förhandlar han med Paramount om att göra en nyinspelning av Rosemary's Baby från 1968.

Det där med Fåglarna är ju en vansinnig idé, men för mig gör det ingenting om han gör Rosemary's Baby. Originalet är ju ändå inte mer än okej. Frågan är bara var han ska få in alla effekter.

Bild från time.com.

Kommentarer
Postat av: Adam

Både fåglarna och the working class är skitbra, behövs inte fler remakes. Däremot har jag faktiskt inte sett rosemary's baby. tyvärr.

2008-03-12 @ 20:43:30
URL: http://skjortan.blogg.se
Postat av: Anonym

remakes är en ondskans uppfinning. och mr bay vet inte hur man gör filmer som på något plan är intressanta.

2008-03-13 @ 23:06:57
Postat av: tioli

Hur kan du tycka att Rosemary's baby är "okej"? Det är en av de bästa filmer jag sett i genren psykologisk thriller/skräck. Just avsaknaden av effekter, och så stämningen som byggs upp genom hela filmen...
(Ok, jag erkänner att jag kan vara lite partisk. Hade nyss flyttat från en lägenhet med galen hyresvärd när jag såg den)

2008-03-14 @ 23:32:02
URL: http://tioli88.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0