Jag älskar dåliga förlorare.

Det är så härligt med folk som inte kan ta kritik tycker jag! För några år sedan var det Kaj Pollack som blev sur när äckelrullen Så som i himmelen blev lite för dåligt bemött av recensenterna. Kaj Pollack surnade till och gick ut i pressen och sade ungefär "en miljon människor älskar den så jag bryr mig inte, ni har fel!". Väldigt moget, Kaj. Verkligen. Synd för dig att inte alla människor som såg den på bio tyckte den var bra.

Så. Nu är det en annan gubbe som leker dålig förlorare med hela svenska folket. Arns producent Johan Mardell säger i Allt om Stockholm att kritikerna är korkade och att det är respektlöst att klaga på filmer som folk har lagt ner mycket arbete på ... Haha, say what? Hoppas han kom på sedan hur roligt det lät. Eller förresten, hoppas han inte sade det överhuvudtaget, utan att han blev felciterad. För så dum kan man väl ändå inte vara?

Nu funderar jag på allvar om jag ska spänna fast mig bakom häst och vagn och låta mig släpas iväg till en bio nära mig. Jag börjar ju bli nyfiken på om skiten verkligen är så dålig som folk påstår. Som Erik Helmerson till exempel. Hans recension av filmen var klockren. Och jag brukar inte ens gilla hans recensioner.

Artikeln läser ni här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0