Ge mig stjärnhimlar och huggtänder! (Eller åtminstone sluga datorer.)

Sitter och pluggar. Helt plötsligt blir jag jättesugen på hallonsmoothie. Och på att se en sci fi-film. Gudars, vad jag är sugen på att se sci fi! Stjärnor och rymdskepp och monster i olika former, något liknande Alien eller År 2001: Ett rymdäventyr är precis vad jag vill se (ja, jag är medveten om att de är helt olika). En film som är minst 20 år gammal och som är påkostad, frän och bra. Och till det en hallonsmoothie. Hallon och yoghurt har jag, däremot står det stilla på science fiction-fronten.
Jag är ärligt talat rätt trött på pangpang och torra one-liners och sand, sand och åter sand, men westerntemat har varit ganska bra ändå. Jag läste någonstans för ett tag sedan att de bästa westernfilmerna sällan är särskilt bra, ett påstående som har visat sig vara ganska träffande. Två filmer har jag kvar och självklart har jag sparat det bästa till sist. Eller, det påstått bästa. Jag har ju inte sett dem än så jag vet inte. Efter avslutat westerntema ska jag koppla av med ett rymdmonster och sedan bestämma nytt tema.
Nu ska jag göra smoothie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0