SF goes 3D.

Ett riktigt bra nöjesfält är ett riktigt bra nöjesfält. Tänk att kliva in i en stor byggnad, få ett par begagnade (eller i alla fall använda) 3D-glajjor och slå sig ner i en stol. Och sedan åka bergochdalbana, eller dyka i havet, eller åka ut i rymden. Fast ändå inte. Jag kanske är en mes, men jag skulla aldrig sätta mig i Fritt Fall. 3D-attraktionerna tillhör faktiskt mina favoriter, jag tror det har att göra med att Mosquito var ett av mina favoritprogram på tv när jag var liten. Minns ni Mosquito? Jättebra var det.

Hur som helst. Äntligen, jag säger äntligen ska SF börja köra 3D i sina egna biografer, vilket innebär att man inte måste köpa ett åkband på ett tivoli för att kunna se film i 3D. Den första salongen beräknas vara färdigbyggs i Stockholm i höst, på antingen Sergel, Heron eller Kista. Sedan påbörjas ett mer omfattande arbete med att digitalisera hela kedjan av biografer. Har vi tur står projektet färdigt i slutet av 2009, vilket jag ändå tycker inte är så långt bort.
Flera amerikanska filmbolag har lanserat filmer i 3D och som ni kan se i till exempel mitt inlägg om Disneys nya filmer, så är fler än en film på väg, och då snackar vi alltså bara om Disney. En riktig spelfilm är dessutom förmodligen bra mycket häftigare än Toy Story (inget ont om Toy Story). Bland annat har Beowolf visats i 3D i det lökiga landet i väst.

Såå. Jag säger bara: äntligen! Undra bara hur mycket en biobiljett kommer kosta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0