Biopremiärer i april.

I bokstavsordning numera.

21
Be Kind Rewind
Big Stan
CJ7
Definitely, Maybe
Expired
Iron Man
Min brors flickvän
Nu eller aldrig
[Rec]
Shutter
Street Kings
Superhero Movie
The Ruins
Things We Lost in the Fire
Varg


Alright! Inte mycket att hänga i julgranen här inte. En grej som förvånar mig lite är att flera skräckfilmer har premiär i april. Kanske att man skulle se någon av dem. Shutter verkar inte vara någon höjdare direkt, men [Rec] eller The Ruins kanske jag skulle ta och se ändå. Bara för sakens skull. Jag menar, herregud, jag måste ju se skräckfilm någon gång ibland också.
Annars känns det som ganska mycket sentimentalt dravel. För mycket gulligull och för lite action. Jag hatar filmtitlar i stil med Be Kind Rewind, och filmen i sig kanske inte är så där jättekul (trots rolig idé), men jag är lite nyfiken på den ändå. Om ni inte redan hört talas om det så var det Be Kind Rewind som myntade uttrycket sweded, alltså att göra en dålig (försvenskad) version av en film (ger 2 500 träffar på Tuben).
Iron Man skrev jag pyttelite om för ett tag sen, den kommer jag aldrig någonsin se. Ever. Stoppa mig om jag skulle få för mig att se den, aight?
Things We Lost in the Fire däremot! Halle Berry och Benicio Del Toro i en film av en av nordens bästa regissörer, Susanne Bier. Ska bli kul att se.


Kommentarer
Postat av: Adam

Varifrån kommer uttrycket sweded?

2008-04-01 @ 16:37:47
URL: http://skjortan.blogg.se
Postat av: Robin

jag vill faktiskt se "Be Kind Rewind", den kan nog vara rolig. Dessutom är Mos Def en förvånansvärt bra skådespelare (se "The Woodsman").
jag tänker definitivt se "Things We Lost In The Fire", Susanne Bier är fan den bästa regissören i norden.

2008-04-01 @ 17:40:28
URL: http://gardinkoma.blogg.se
Postat av: Adam

Bra av mig att jag läste noga i alla fall.

2008-04-01 @ 18:58:10
URL: http://skjortan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0