Biopremiärer i maj.

Doomsday
Dumpad
Indiana Jones och kristalldödskallens rike
Iron Man
I spel och kärlek ...
Margot at the Wedding
Min bror är enda barnet
Redacted
Semi-Pro
Shutter
The Mist
Tv Junkie
Utan spår
Vattenhästen
What Happens in Vegas ...

Jahaja. Jag är ju en sån filmtittare som nästan bara ser nya filmer och flikar in en gammal lite då och då. Fastän det finns hur mycket som helst att se är jag lite häpen över att ingenting som har premiär i maj lockar vid första anblicken. Men sen är dte ju faktiskt så här; vid en andra anblick ter sig vissa filmer mer intressanta.
Redacted, till exempel. Alla sorters krigsfilmer känns faktiskt ganska intressanta för min del just nu.
Min bror är enda barnet känns som någonting jag kan tänka mig att se också. Denna månads icke-engelskspråkiga film sägs vara bra.
Shutter hade jag med i listan förra månaden också, men premiärdatumet ändrades. Ska jag se en skräckfilm den närmaste tiden så blir det den. Den verkar i och för sig inte vara mer än okej, men å andra sidan, hur många skräckfilmer är bättre än så?
The Mist verkar väl inte vara någon höjdare heller direkt, men jag älskar såna filmer! De har ett underhållningsvärde som gör att det är kul att se, även om filmen är värdelös.
Några som däremot inte lockar är Doomsday, Iron Man, What Happens in Vegas ..., och Indy 4. Thanks, but no thanks.

Men hörni! Nu är det maj! Tjoho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0