Vad hände med Brandon Routh?

image178

Jag har hört någonstans att efter att en skådis har haft en jättestor roll så kan han eller hon inte få några roller på två år. Det hör man ju att det låter helt befängt, och jag tror inte särskilt många skådespelare kan användas som exempel. Men i Brandon Rouths fall så är det faktiskt precis så. Han slog igenom i Superman Returns för två år sedan och sedan dess har man knappt sett grabbens nuna. Ändå var det inget fel på hans prestation i filmen eller så, alltså ingenting kan riktigt förklara den öronbedövande radiotystnaden som har rått sedan dess.
Jag har inte saknat honom, men det är klart man funderar på varför en skådis som förut har gjort roller i filmer och tv-serier rätt kontinuerligt helt plötsligt, efter sitt stora genombrott, inte gör någonting alls på två år. Han verkar som sagt vara en okej skådis och har dessutom alla attributen: busig lugg och amerikansk haka. Ni vet, allt det som Hollywood vill ha.
Nu när det väl har gått två år så - PANG - då gör han helt plötsligt fem olika grejer samma år. Fyra filmer och gästspel i en tv-serie. Jag fattar ingenting. Hur ska de ha det egentligen?

Kommentarer
Postat av: Johan N.

Ett problem är väl att han känns rätt.. tråkig? Liksom ingen personlighet, ingen särskild talang och således kan tusen andra okända snubbar med skådespelardrömmar konkurrera med honom om liknande roller. (Jag minns att jag somnade halvvägs in i "Superman Returns".)

Han är manlighetens motsvarighet till den där Natascha Peyre-typen av unga kvinnor; platinablonderade 18-24-åringar med silikonbröst och glittrande läppglans.

2008-05-10 @ 20:48:51
URL: http://www.mengeles.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0