Regissör klar för Stieg Larsson-film nummer två.

Beck-regissören Daniel Alfredson blir den person som tar över efter Niels Arden Oplev med att skapa filmmagi av Stieg Larsson-trilogin Millennium. Niels Arden Oplev regisserar Män som hatar kvinnor och Daniel Alfredson Flickan som lekte med elden. Någon regissör till den tredje filmen är ännu inte klar. Inspelningarna av film nummer ett pågår för fullt och inspelningarna av nästa börjar någon gång under 2008.

Det var århundanden sedan som jag såg något av Daniel Alfredson, och dessutom har han knappt gjort någonting sedan millenniumskiftet. Just nu är han aktuell med filmen Varg, så jag antar att han tagit sig i kragen ordentligt. Eftersom jag inte sett Varg känner jag att jag inte kan kommentera nyheten om regissörsvalet alls. Chansen är heller inte så stor att jag någonsin kommer se den, tyvärr. Jag är inte direkt en sucker för svensk film, men man ska aldrig säga aldrig. Däremot är det en självklarhet att se Stieg Larsson-trilogin. Ja, för mig då. Ni gör givetvis som ni själva vill.

Tidigare inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0