10, 9, 8.

Entertainment Weekly har listat sina 13 favoritförtexter. Kollade igenom listan och eftersom jag inte har något liv bestämde jag mig för att ranka dem efter vad jag själv tycker på en tio-i-topp-lista. Tre gick bort, förtexterna till Halloween, Fight Club och Charade dög inte för mig. Nu har jag delat upp topplistan på fyra inlägg. Vi räknar från plats tio upp till plats ett.
Just nu känner jag mig nästan pinsamt nördig.

10. The Naked Gun (1988)
Helt okej idé. Gulligt när bilen åker bergochdalbana ... Var bättre än förtexterna till de tre ovan nämnda filmerna, därför är den på plats tio.



9. Monty Phyton and the Holy Grail (1975)
Jag gillar inte Monty Phyton, den sortens humor är inte riktigt min sorts humor. Men förtexterna är roliga.



8. Vacancy (2007)
Inte särskilt originell, visst. Ge mig tio minuter i Director så kan jag knåpa ihop en nästan likadan. Men jag gillar den ändå. Snygg rent grafiskt och med schysst musik.


Kommentarer
Postat av: Karin

Enligt mig har Napoleon Dynamite de bästa förtexterna. Underbart!

2008-03-26 @ 14:07:56
URL: http://rockskadan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0