All upprepning gör mig uttråkad.

image126
Tänk er bara Benicio Del Toros ansikte där, så förstår ni grejen.

Hollywood frossar i remakes och jag blir allt mer trött på att skriva om dem. Men men, det är inte så jäkla mycket som händer just nu, all right? Och eftersom jag lider av världens värsta inspirationsbrist så kan jag inte spotta ur mig en endaste liten recension just nu. Det är inte ens några roliga filmmänniskor som fyller år. Så vad gör man? Jo, man skriver om remakes.

Nästa på listan är The Wolf Man, som först gjordes 1941 och som nu ska dammas av och filmas om. Regissören är den gamle bortglömde Jumanji-skaparen Joe Johnston. Den filmen var ju rätt frän när man var liten, men den höll inte särskilt länge, hehe. Fast nu var jag orättvis, han har faktiskt gjort Jurassic Park III och Hidalgo också ...
I huvudrollen ser vi Benicio Del Toro, också han känns lite sådär redo att damma av, eller hur? Jag har inte gillat honom sedan jag såg Fear and Loathing in Las Vegas. Förmodligen för att han spelade sin roll så bra så jag aldrig kommer glömma hur äcklig han är där. Har hört att han inte fick några roller efter den, för att folk trodde att han var sån på riktigt. Nu blev ni allt nyfikna på vad det är för film va?
Anyways. Fler då? Anthony Hopkins och underbara Hugo Weaving (underbar är väl inte riktigt rätt ord för honom, men det struntar jag i). Manuset är skrivet av samma snubbe som skrev Se7en.

Det är en liten blandning av dåligt och bra hela vägen här. Får se om det blir flipp eller flopp. Generellt så brukar väl filmer på varulvstemat inte vara några mästerverk direkt, men vem är jag att döma. Det visar sig hur det blir.
Premiär om nästan ett år.

Bild från Caché.

Kommentarer
Postat av: Calle

Vad tror du om den här filmen, av Morgan Spurlock (Supersize me), Where in the World is Osama bin Laden,

http://www.apple.com/trailers/weinstein/whereintheworldisosamabinladen/trailer/

2008-03-03 @ 18:30:42
URL: http://www.calleb.blogg.se
Postat av: Shockvalue

Jag var rädd för honom när jag var liten:(

2008-03-05 @ 20:43:30
URL: http://Shockvalue.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0